کاویانی‌نژاد و علیزاده نقره‌ای شدند، سهرابی برنز گرفت

آسیایی هانگژو | زنده: بی‌میلی کشتی به طلا؛ هردو فینال فرنگی را باختیم/ مقصودلو قهرمان شطرنج جهان را شکست داد/ دومین برد کبدی زنان و مردان/ پنجمی سلطانی در وزنه‌برداری

کاروان ورزش ایران به صعود در جدول مدال‌ها با طلاهای کشتی آزاد و فرنگی دل بسته است اما دو شکست تاسف‌بار امروز به قزاقستان، شوک بدی بود و در ادامه دو فینال را به ازبک و قرقیز باختیم و در چهار وزن بدون طلا ماندیم
کد خبر: ۱۱۹۶۵۱۶
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶ 04 October 2023
|
23519 بازدید
|

یازدهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو با ورود کشتی‌گیران پرامید ایران برای کسب مدال‌های طلا همراه است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کاروان ورزش ایران به صعود در جدول مدال‌ها با استفاده از طلاهای کشتی آزاد و فرنگی دل بسته است اما دو شکست تاسف‌بار به قزاقستان، شوک بدی به ورزش ایران بود و دو شانس طلای ما از کف رفت.

دختران کبدی ایران نیز در دومین دیدار خود از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی مقابل بنگلادش به برتری رسیدند.

 

کبدی: برتری قاطع زنان مقابل بنگلادش 

تیم ملی کبدی زنان ایران در دومین دیدار مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف بنگلادش رفت. دختران ایران بنگلادش را با نتیجه 54 بر 16 مغلوب خود کردند. شاگردان شایلا جین روز گذشته در نخستین دیدار خود نپال را نیز شکست داده بودند.

آسیایی هانگژو| زنده: دو طلای فرنگی مفت پرید/ دومین برد کبدی زنان/ علیزاده و کاویانی ۲ فینالیست روز اول کشتی

اکنون آنها با دو برد صدرنشین گروه هستند و راهی مرحله نیمه نهایی خواهند شد. دیدارهای نیمه نهایی جمعه برگزار خواهد شد.  سعیده جعفری، صدیقه جعفری، فاطمه خدابنده لو، غزال خلج، رویا داودیان، محدثه رجبلو، مریم سلگی، محبوبه سنچولی، فریده ظریفدوست، زهرا کریمی، فاطمه منصوری، راهله نادری نفرات تیم ملی کبدی ایران در این بازی‌ها هستند. 

 سرگروهی مردان کبدی با شکست قاطع کره‌جنوبی

تیم ملی کبدی در سومین بازی خود در بازیهای آسیایی در یک بازی یکطرفه و برتر با نتیجه 64 بر 23 کره جنوبی را شکست داد. نیمه نخست بازی کبدی این بازی با نتیجه 31 بر 8 به سود ایران به پایان رسیده بود.

در بازی قبلی کبدی ایران برابر پاکستان و مالزی به برد رسیده بود و بدین ترتیب به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرد.

 

کشتی فرنگی: دو نقره و یک برنز؛ نه، خبری از طلا نبود

نتایج کامل ۴ فرنگی کار ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

 

در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه هفت بر یک سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد. او در دور بعد با نتیجه چهار بر دو مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی حذف شد.

 

در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه پنج بر دو یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر هانسو ریو از کره را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که ۷ امتیاز از حریف خود پیش بود با نتیجه ۹ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب میرجان شرماخانبت از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. سهرابی در این دیدار به مصاف لی لی از چین رفت و در پایان با برتری ۳ بر ۲ به مدال برنز رسید.

آسیایی هانگژو | زنده: بی‌میلی کشتی به طلا؛ هردو فینال فرنگی را باختیم/ مقصودلو قهرمان شطرنج جهان را شکست داد/ دومین برد کبدی زنان و مردان/ پنجمی سلطانی در وزنه‌برداری

 

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در در اول با نتیجه ۹ بر ۳ کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ریو لیو از چین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی‌نژاد در این دیدار مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان به میدان رفت و با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر ۱ آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در درو بعد با نتیجه ۷ بر ۱ عظیم آناممدُف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ سونیل کومار از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار با جالگاسبای بردیموراتف از ازبکستان مبارزه می‌کند.

 

 وزنه‌برداری: سلطانی پنجم شد، طلا به کره‌شمالی رسید

حسین سلطانی ملی‌پوش دسته 81 کیلوگرم ایران بعد از ظهر امروز به روی تخته رفت و با حریفانی از قزاقستان (2 نفر)، ازبکستان، چین تایپه، تایلند (2 نفر)، عمان و کره شمالی رقابت کرد.

سلطانی در مجموع با 335 کیلوگرم در رده پنجم ایستاد و از کسب مدال باز ماند. در این رقابت کره شمالی، ازبکستان و قزاقستان به مدال‌های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

 

سنگنوردی: صعود تیمی ایران به یکقدمی مدال

تیم ملی امروز سنگ‌نوردی ایران به مرحله یک‌چهارم بازیهای آسیایی صعود کرد اما در ادامه با قبول شکست از دود رقابت‌ها حذف شد و به مدالی نرسید.

تیم سنگنوردی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی بازیهای آسیایی با سنگاپور رقابت کرد و به دلیل خطای یکی از ملی‌پوشان ایران در استارت و عدم ثبت زمان او ، در این رقابت بازنده شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

تیم ملی سنگنوردی ایران با ترکیب رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور، در مرحله مقدماتی بازیهای آسیایی با ثبت زمان ۱۷.۷۴۳ ثانیه، به عنوان تیم سوم پس از اندونزی و چین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

 

واترپلو: حذف ایران بخاطر اشتباه استارت علیپور

تیم ملی واترپلوی ایران امروز در رقابتهای واترپلوی بازیهای آسیایی و در مرحله تعیین سرگروه به مصاف تیم چین رفت که در پایان با نتیجه 15 بر7 شکست خورد و به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم شد.

 

شطرنج: برد مقصودلو مقابل قهرمان ویتنامی جهان و تساوی دانشور

شطرنج ایران یک گام دیگر به مدال طلای هانگژو نزدیک شد.

در دور ششم مسابقات شطرنج تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو  هم اکنون با رقابت ایران و ویتنام در جریان است و در حالی‌که کار سه شطرنج باز کشورمان در جریان بود، سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با مهره سیاه و  زودتر از دیگران بر رقیب خود یعنی نفر هجدهم برترین شطرنج‌بازان دنیا غلبه و میز یک را ترک کرد تا با این پیروزی ارزشمند یک گام دیگر به قطعی شدن مدال طلای بازی ها نزدیک شویم.

آسیایی هانگژو| زنده: کاویانی‌نژاد با مساوی اولین طلای کشتی را به باد داد/ مقصودلو قهرمان شطرنج جهان را شکست داد/ دومین برد کبدی زنان و مردان

در ادامه سید محمدامین طباطبایی مقابل انگوین انگوک به تساوی رضایت داد.

بدین ترتیب رقابت تیم‌های ملی شطرنج ایران و ویتنام از دور ششم بازی‌های آسیایی هانگژو ۱.۵ بر ۰.۵ به نفع ملی پوشان ایرانی شد.

در ادامه بردیا دانشور مقابل تران از ویتنام به تساوی رضایت داد. بدین ترتیب رقابت تیم‌های ملی شطرنج ایران و ویتنام از دور ششم بازی‌های آسیایی هانگژو تا پایان سه رقابت از چهار رقابت ۲ بر ۱ به سود ملی پوشان ایران در جریان است تا نتیجه بازی پویا ایدنی سرنوشت ساز این رقابت شود.

 

شیرجه: مقدسی به فینال رسید

محمد مقدسی شیرجه رو ملی پوش ایران با امتیاز 250.50 در جایگاه دهم دور قدماتی رشته سکو ایستاد و راهی فینال شد. مقدسی نماینده شیرجه ایران در سومین و آخرین رشته خود از ساعت 08:30 امروز در مرحله مقدماتی سکو در جایگاه دهم ایستاد و جواز حضور در فینال این رشته را کسب کرد. در این رشته 13 شیرجه رو از 10 کشور حضور داشتند که در پایان مرحله مقدماتی این ماده به ترتیب یامینگ و یانگ هاو از چین با امتیازهای 510.75 و 495.50 اول و دوم شدند، و ریکاتو ژاپنی با امتیاز 438.20 در رتبه سوم قرار گرفت. با این نتیجه مقدسی عصر امروز (چهارشنبه) از ساعت 15:00 بار دیگر در مرحله فینال سکوی انفرادی با حریفان خود به رقابت خواهد پرداخت. 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
نتایجی که ورزشکاران ایران در بازیهای آسیایی جاری کسب کرده اند، ضعیفترین در طی تاریخ این بازی ها است. پیش از این بدترین عنوان ایران، دهمی در بازی های 2002 کره جنوبی بود.
این نشان دهنده این حقیقت است که ورزش نیز تحت تاثیر تحولات کشور به خصوص اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی کشور قرار دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
برو بابا کشتی ها و وزنه برداری و کبدی و... مونده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ورزش شما؟
شما مگه هلند نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
پاسخ به ناشناس 11:30
یک بار برای همیشه این رو توی مغزت فرو کن، اول اینکه هر کس از داخل ایران با فیلترشکن وارد می‌شود، پرچم کشور دیگری برای او نمایش داده می‌شود. یعنی خیلی از کسانی که پرچم کشور دیگری در کنار نام آنها دیده می‌شود ممکن است داخل ایران باشند. دوم اینکه ایرانی‌ها در هر کجای دنیا هم که باشند حق دارند در مورد اخبار و اتفاقات ایران نظر بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بازی ها که هنوز چند روز مونده تموم بشه!! از کره مریخ داری جند روز آینده را می بینی!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ تعداد مدال های طلا ۲۰ مدال بود که در مقایسه با امسال رویایی به نظر می رسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بابت نتایج کشتی خدا را شاکریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
جوری صحبت میشه انگار همه چیز با شانس تعیین میشه و شایستگی و سرمایه گذاری برای آمادگی هیچ نقشی نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کاش کسری از هزینه هایی که دولت در کارناوالهای پیاده روی هزینه کرده را به ورزش و آمادگی تیمهای ملی تخصیص میدادید تا حالا حسرت نخوریم !
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مطمينی مشکل اینها با چند وعده غذا و جا برا استراحت حل میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بله مطمئنم
ارز پیاده روی
10 ها وعده غذا
چند صد هزار آدم
حمل و نقل و امنیت و بهداشت و ...
تابلو و بنر و ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
عزیز 9:30 مطمئن نیستی چون اگر حضور داشتی و خودت می امدی این حرفا را نمی زدی
اولا پول دینار را ازت می گرفتن دوما می دید که غذا را مردم از جیبشان و نذری می دادن و حمل و نقل هم زائران خودشان می دادن من سرویس رایگان ندیدم حتی از پارکینگ مهران تا مرز اتوبوس 20 هزار تومن می گرفت
پول بیمه زائرین هم از زائر در سامانه سماح گرفته می شد
بی جهت بی برنامه گی مسئولین ورزشی را گردن زائران امام حسین ننداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
نه بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
سایت تابناک شده سایت غم وغصه
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
با سلام. تعداد مدالها بد نیست ولی کیفیت رنگ ندارند، مثل ماشینای ایران خودرو و سایپا؟؟!!
ورزشکاران ایرانی اندکی بدشانسی داشتند و البته نبود تجهیزات مناسب (تحریم) در کنار سیاسی شدن اغلب فدراسیونها ؟
دوچرخه سواری، زیمناستیک، تکواندو، تیراندازی، شمشیربازی، به لحاظ امکانات.
دومیدانی، شنا، فوتبال، بسکتبال ، کل ورزش بانوان بدلیل عدم تدارکات کافی و عدم توجه به زیرساختها
عدم توجه به ورزش پایه در مدارس، نیروهای مسلح و دانشگاه ها و ...
عدم وجود و ایجاد زیرساختهای ورزشی ارزان قیمت؟ و تحت حمایت ملی؟
در هر ورزشی خانواده ها باید خودشان هزینه کنند ولی موقع مدال پای دولت وسط گوده؟
مثل اون خانم دوچرخه سوار کوهستان که با یوروی خودش امکانات خرید ولی ما قیافه گرفتیم که اولین مدال دوچرخه سواری بانوان آسیا را ایران دریافت کرد؟؟؟؟؟؟؟
یا برادران عالمیان بدون امکانات و سرو صدا خودشان در آمل کار کردند ولی قیافه مال فدراسیون هست که ژاپن را شکست دادیم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
گند پشت سر گند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
چند جور چین داریم: چین-چین تایپه- هنگ کنگ و ...
هر چند جورش از ایران بالاترن توی جدول
حتی بحرین که یک زمانی یه استان ایران هم نبود از ایران بالاتره
نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
نه بخند نه گریه کن.
کمی صبر کن تا مسابقات کشتی تمام شود
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
با درود
برد مقصودلو مقابل قهرمان جهان
با این شرایط مناسبی که در کشور داریم ایشان تا شش ماه دیگر به یک کشور اروپایی مهاجرت می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
از باخت ورزشکاران بابت خودشان که زحمت کشیدن ناراحتم ولی بابت کل کشور خوشحالم شاید که بفهمند همه چیز با برنامه و علم نتیجه میده و برای ورزش خیلی چیزها پیش نیازه مثل آزادی اقتصاد سالم اشتغال سلامت جسم و روح و .... کاش به شدت شکست بخوریم شاید به خودمان بیاییم
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...